Zion NP

6 juni 2019 - Panguitch, Utah, Verenigde Staten

Tijdens het ontbijt in het Gold Coast hotel willen we toch nog een gokje wagen. Uiteindelijk denk ik dat ik niet weer terug keer in Las Vegas. Een dollar per keer in de eenarmige bandiet levert een paar dollar op die we meteen weer inzetten in de hoop op klapper.

Na benzine getankt te hebben duiken we via de interstate 15 weer de woestijn in. De hitte is al vroeg present en al gauw geeft de temperatuurmeter in de auto 40 graden celsius aan. Langazamerhand verandert de woestijn in meer groene vegetatie. De kurkdroge beddingen van de rivieren Mojave River, Virgin River en Muddy River laten we achter ons en we zien zelfs zo nu en dan een stroompje voorbij komen. Via Sint George rijden we Zion NP in. Nu zitten we in een totaal ander landschap met ruige roodachtige gebergten. De elementen hebben prachtige sklpturen van de rotsformaties gemaakt. Waarschijnlijk doordat de rotsen uit het relatief zachte zandsteen bestaan.

We hebben nu de staten Californië, Nevada, Arizona doorgereisd en zijn aanbeland in het plaatsje Panguitch in de staat Utah. Hier hebben we weer een tentlodge geboekt waarin we drie nachten zullen doorbrengen. We zijn blij dat we onze eigen warme maaltijd kunnen bereiden: beter te hachelen!