Bryce Canyon NP

7 juni 2019 - Panguitch, Utah, Verenigde Staten

De nacht is zo koud in de tent dat we extra dekens over onze bedden gooien. Bij nader inzien wel logisch omdat de camping op 2200 meter hoogte ligt. Een groot verschil met Las Vegas waar de hele nacht de airco voor verkoeling moet zorgen.

Vandaag gaan we naar Bryce Canion NP. Wat mij betreft het mooiste natuurverschijnsel dat we deze reis tot nu toe hebben meegemaakt! De tectonische aardplaten, de Noord Amerikaans plaat en de Atlantische plaat zijn miljoenen jaren geleden zo tegen en onder elkaar gaan schuiven dat bepaalde delen land gelift zijn. Daarna zijn duidenden jaren de elementen aan de slag gegaan om hoodoos, mooie doorkijkjes en bogen te maken. De rode steen maakt het geheel nog fraaier. Het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat! Je kunt voor de meer dan dertig kilometer lange doodlopende weg gerust een hele dag uittrekken want ieder punt dat als uitkijkpunt wordt aangegeven is de moeite waard. Ieder punt komt met een eigen verrassing. De weg loopt dood bij Rainbow Point/Yovimpa Pointwaar we de meegebrachte koffie nuttigen. Alle punten zijn de moeite waard, maar de toppers zijn voor ons Bryce Point, Sunset Point en Inspiration Point. We komen rond 18:30 terug op de camping in Panguitch waar Jan en Ans al de nodige voorbereidingen voor de avondmaaltijd hebben gedaan.

Vandaag heb ik ook de klok in de auto een uur vooruit gezet omdat we in een andere tijdzone zijn aanbeland. Dat kan belangrijk zijn als we over een paar weken het vliegtuig in Denver pakken.

1. Hilly:
    7 juni 2019
    Zo leuk om jullie verhalen te lezen 😘
  2. Erik en Marjon:
    7 juni 2019
    Schitterende foto’s, wat zien jullie prachtige dingen!
  3. Ineke:
    7 juni 2019
    Wat een oogstrelende foto's! En een mooi verhaal erbij! Leuk hoor! :)
  4. Arend en Ineke:
    7 juni 2019
    Elke ochtend zitten wij er klaar voor, bakje koffie erbij en wachten op jullie mooie verhalen en foto’s! Tot morgen!
  5. Wieb:
    7 juni 2019
    Bryce Canyon hebben we nog nooit gezien. We moeten daar eens even kijkne