Las Vegas

5 juni 2019 - Clark County, Verenigde Staten

De nacht in het Quality Inn hotel is een goede variant op de tentlodges. Dat de nacht niet altijd de rust oplevert die je in aanvang verwacht ligt in dit geval aan een airco die veel lawaai maakt. Ik ben jaloers op mijn geliefde Letty dat zij onbekommerd de slaap vasthoudt, alhoewel..... dank zij haar gehoor...denk ik. In dit geval heeft een nadeel toch weer een voordeel.

We rijden via de 176 naar de kruising waar we via de 395 onze weg vervolgen richting Kramer Junction. We rijden dus niet via Death Valley naar las Vegas. Onze reisgenoten Jan en Ans verzekeren ons dat het landschap van Death Valley niet veel meer oplevert dan het traject waar we nu voor kiezen. De temperatuur in Death Valley zal vandaag rond de 50 graden Celsius zijn en dat is ongeveer 10 graden warmer dan de 40 graden die wij via de gekozen route zullen ondervinden. Via de 395 komen we langs de armetierige nederzettingen Johannesburg en Red Mountain. Bovendien staan in het uitgestrekte dode landschap enkele  vervallen woningen of trailers waar mensen wonen. We kunnen niet bedenken wat mensen hier zoeken en welke bronnen van bestaan ze hier hebben. De Amerikaanse vlag wappert echter in veel gevallen bij de woning en meestal staat er naast het schroot van afgeschreven auto's een pickup truck. Na Kramer Junction volgen we de 58 naar Barstow waar we de interstate 15 naar Las Vegas nemen.

Het Gold Coast hotel ligt vlak bij het centrum, maar met deze temperatuur is een wandeling al gauw te lang. Het hotel laat echter een shuttle bus rijden waarmee de gasten tot half één in de nacht weer terug kunnen keren naar het hotel. Bijzonder dat een stad is opgetrokken midden in de woestijn. Het ziet er uit als een grote kermis. Er is van alles te zien en men heeft vooral z'n uiterste best gedaan verschillende herkenningspunten uit Europa te kopiëren. De Fountain of the Gods uit Rome, de Rialtobrug uit Venetië en de Eifeltoren uit Parijs zijn in het stadsbeeld van Las Vegas geïntegreerd. Op straat lopen meisjes met weinig om het lijf vooral mannen uit te dagen om met hen op de foto te gaan en daarna verwachten ze dat je wat geld geeft. Ook hier zijn mensen zonder vaste woonplaats die zich met bedelen en het doorzoeken van vuilnisbakken proberen in leven te houden. Je moet Las Vegas gezien hebben al was het maar om de overdaad aan kitsch en het boeiende straatbeeld.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Geeske Hokkanen:
    5 juni 2019
    Fantastische verhalen! Mooi dat jullie ons een beetje meenemen in jullie reis. 😊 Ik blijf jullie volgen. Love you! Geniet er nog maar even goed van met zijn allen! 💖
  2. Hilly:
    7 juni 2019
    Ik liep een beetje achter met lezen. Heerlijk om nu weer bij te zijn. Ik moet gniffelen om Letty...ieder nadeel heeft dan inderdaad z'n voordeel.
    😘