Chicago airport

4 juli 2019 - Koudum, Nederland

Op 30 juni brengen Wieb en Ritty ons naar Nahville airport. We nemen afscheid en gaan door de security....uiteraard ruim op tijd. Om ongeveer 13:00 uur zou het vliegtuig naar Chicago vertrekken, maar je raadt het waarschijnlijk al: het wordt drie uren later vanwege thunderstorms in Chicago. Om 18:00 uur staat de vlucht vanuit Chicago naar Amsterdam gepland. Welnu die missen we ondanks dat we een aantal keren, onder andere in Nashville en in het vliegtuig, gezegd hebben dat we graag mee willen. Bovendien geeft de stewardess aan dat men in Chicago weet dat we er aan komen. Om precies 18:00 uur taxieën we naar gate E3 en zien ons vliegtuig nog staan bij gate C9. Letty rent vooruit en ik neem alle bagage mee....voor onze neus vertrekt onze vlucht naar Amsterdam en.....ze hebben ons waarschijnlijk niet eens gemist. Dan maar een andere vlucht regelen via customer service, een naam die verwachtingen wekt...toch? Daar staat een lange rij en Letty neemt op zich geduldig te zijn. Bijna twee uren later is ze bij de balie: geen andere keus dan 24 uren wachten. Karel adviseert nog lekker Chicago in te gaan, maar daar hebben we geen zin in: weer door de security, enz. We lopen rond met een 'uitstekend' humeur, want nu duurt onze reis gewoon een dag langer. Wie wil dat nou niet?? Om ongeveer 23:00 uur krijgen we een stretcher met een deken en kussen om de nacht door te brengen en....,we zijn niet alleen. Enkele honderden medeslapers in rijen met het hoofdeinde naar de muur zoeken een plekje. Ik lig tussen twee vrouwen in op een krakende stretcher. Na ongeveer 1,5 uur worden Letty en ik beiden wakker omdat we, toevallig allebei, kramp in kuit en/of tenen hebben. Uiteindelijk liggen we weer om vervolgens om 4:00 uur in de ochtend door een vrouwelijke kampbewaarder uit bed geramd te worden: de bedden worden opgeruimd en de winkeltjes gaan weer open. Nu de lange dag doorbrengen totdat we om 18:00 uur eindelijk onze vlucht naar Amsterdam nemen.

We hebben een fantastische reis gemaakt en kijken er met voldoening op terug. Jan en Ans bedanken we voor hun gezelschap en de voorinformatie die zij ons soms gaven zodat we ons reisplan meer gestalte konden geven.