Nashville Tennessee

4 juli 2019 - Koudum, Nederland

De rondreis met de huurauto zit er op en we maken ons op voor een toetje bij Wieb en Ritty in Nashville. Het is altijd bijzonder om onze vrienden waar we sinds onze jeugd mee omgaan te ontmoeten. We mogen gebruik maken van hun gastvrijheid en verblijven van 25 juni tot de dag van onze terugreis naar Nederland op 30 juni in hun woning.

We gaan onder andere naar de vogelopvang bij Radnor Lake en zien daar onder andere de Bold Eagle. Opriland is een groot complex afgedekt met vooral veel glas waarin hotels en veel horeca is gevestigd verrijkt met prachtige waterpartijen en tuinen. Uiteraard maken we deze dagen gebruik van meerdere horecagelegenheden zoals in Opriland. Het meest bijzondere restaurant is toch wel de Koreaan die door Wieb zorgvuldig was geselecteerd.....maar door ons voortijdig werd verlaten en.....ingewisseld voor een andere Koreaan waar we heerlijk hebben gegeten!

We bezoeken een groot meubelparadijs en Mansker's Station. Mansker's Station is een oud verdedigingswerk waar we rondgeleid worden door een in passende kleding gestoken heer. We denken dat hij Republikein is en een Trumpstemmer. Hij heeft in ieder geval wapens en die zijn moderner dan de wapens die in het fort hangen. Maar goed een historische terugblik is altijd goed.

We genieten van momenten in de gazebo in de tuin van elkaar en alle vogels die op de voederplaatsen af komen. De rode kardinaal, een specht en zelfs een kolibri die klapperend met zijn vleugels uit bloemkelken de honing opzuigt.

Op zaterdag 29 juni komen Daan en Marcy met dochter Emmy. We sluiten de dagen af met een bezoek aan de countrymuziek die in de horeca van musiccity Nashville door tientallen bandjes naar voren wordt gebracht. Daan weet precies de gelegenheden te vinden met goede muziek.