Rustdag

8 juni 2019 - Panguitch, Utah, Verenigde Staten

Vandaag blijven we in de directe omgeving van Panguitch. We gaan 's morgens eerst naar Panguitch Lake. De wind trekt er behoorlijk aan, maar de temperatuur is heerlijk: tussen 20 en 25 C.

We lunchen in een typisch western restaurantje in Hatch, een dorpje van ongeveer 100 inwoners.

Het dorpje Panguitch is vroeger gesticht door Mormomen die de techniek van het quilten tot kunst hebben verheven. We treffen het want de jaarlijkse Panguitch quilt walk is tijdens ons verblijf het meest belangrijke evenement. In het plaatselijke schoolgebouw is een enorme tentoonstelling van quilt kunst en andere lappen die Letty natuurlijk wil bezoeken. Waarschijnlijk gevoed door nostalgie die zijn oorsprong vindt in de handwerk- en lappenwinkel van haar moeder. Het is vooral een vrouwendingetje zodat ik me redelijk ongemakkelijk voel in ruimte met allemaal vrouwen rondscharrelen. Bekijk de foto's maar dan weet iedereen wat quilt is. In het dorp zijn bovendien wat andere winkeltjes die gewoon een bezienswaardigheid zijn. Bijna museum waardig.

We sluiten de dag af met een kampvuurtje voor onze tent.

1. Cees & Cora 🙋🏻‍♂️🙋🏼‍♀️💋:
    8 juni 2019
    Er schuilt een schrijver in jou Wiene! En wat een prachtige foto’s, hoe herkenbaar! Wat een geweldig vakantieland!
    Heel leuk om jullie reis zo te kunnen volgen en wat een gemak als jullie straks weer thuis zijn, hoef je niets meer te vertellen😂