Page en Horseshoe Bend

9 juni 2019 - Page, Arizona, Verenigde Staten

De reis naar Page via de 89 voert ons langs een afslag waar we een doodlopende weg inslaan richting Cotton Wood Point. Aan die weg ligt het Coral Dunes and Sands State Park. Dat pink valt wat tegen, maar de oranje rode zandduinen zijn mooi om te zien. Ze zijn ontstaan door de harde wind die accelereert over de bergrug en zodoende het zand van de sculpturen van rode zandsteen meevoert. Na de bergrug zakt  de wind in en komt het meegevoerde zand naar beneden. Een verschil met de duinen in Nederland en de zwarte zandstranden op IJsland. Sommige mensen surfen met een surfplank van een zandduin naar beneden.

Bij Lake Powell passeren we de Glen Canyon dam. Deze dam ligt in de Coloradorivier en zorgt voor de opwekking van electriciteit. Page  ligt in Arizona en we moeten de klok weer een uurtje bijstellen in verband met een andere tijdzone. Het is hier heter dan in Panguitch waardoor de heerlijke 20 tot 25 graden Celsius moeten wijken voor de 30 tot 35 graden celsius. We komen ook meer in woestijnachtig gebied met beperkte vegetatie. Bij de dam staat een grote steen met daarin fossielen van de voetafdruk van een dynosaurus. In Kanab rijden we langs een begraafplaats......en je raadt het al misschien.....we lopen een rondje langs de bijzondere grafmonumenten, althans volgens onze norm.

6 kilometer vanaf Page is Horseshoe Bend. Een bijzondere, diep uitgesleten bocht in de Colorado Rivier. We wachten tot de zon achter de kloof verdwijnt om de goede foto's te maken. Jammer dat je de driedimensionale werkelijkheid nooit op de tweedimensionale foto terugziet.

We eten bij Big John's Barbeque Texas Grill op aanraden van een aantal mensen die we op verschillende plaatsen tegenkwamen. Ik geef toch de voorkeur aan ons eigen brouwsel!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Margreet:
    9 juni 2019
    Ook de tweedimensionale foto’s zien er fantastisch en indrukwekkend uit!