Op jacht

19 juni 2019 - Cody, Wyoming, Verenigde Staten

We staan om half vijf op en vertrekken om half zes via de North Entrance van Yellowstone NP naar het gebied waarover men ons verzekerd had dat de kans op ontmoeting met beren groot is. De eerste verrassing krijgen we voorgeschoteld na Mammoth Springs. Een groep rendieren loopt midden op de weg en ik denk dat dit een goede voorbode is van wat ons nog te wachten staat.

Na Roosevelt Junction komen we in de Lamar Valley: het gebied dat  bij uitstek geschikt is om wild te spotten. We stuiten op een groepje fotografen met telelensen die in de verte turen. We zien via de verrekijker van Jan een bison die door drie wolven wordt belaagd. De bison probeert zijn belagers weg te jagen, maar zal op den duur het gevecht verliezen. We wachten de moordpartij niet af, want de beren wachten....hopen we. Een eind verderop staat een pickup truck langs de kant van de weg, terwijl de bestuurder vanaf de kant van de weg naar de overkant van de rivier tuurt. Warempel...daar scharrelt een beer langs de oever. Ik ben niet in de gelegenheid om een foto te nemen, maar ons vroege opstaan is beloond.

De Lamar Valley wordt ook wel de Amerikaanse Serengeti genoemd. Het glooiende open landschap met honderden bisons en ander wild heeft waarschijnlijk overeenkomsten met de Serengeti. In het gebied waar we vandaag door rijden is geen thermische activiteit te zien.

Via de Northeast Entrance vervolgen we onze weg naar Cody waar we de restanten van een oud western stadje bekijken. We bereiden onze warme maaltijd op een picknickplek aan een stuwmeer vlak bij de Buffalo Bill Dam. We slapen weer in een lodge.

1. Ineke:
    19 juni 2019
    Oeioei, beetje kippenvel krijg ik wel bij het lezen van dit verhaal! :) ;) xxx Fantastisch om dit nu zo allemaal met eigen ogen (en andere zintuigen) mee te maken he?!! Geniet ervan! Liefs, Ineke.
  2. Erik en Marjon:
    19 juni 2019
    Wat een machtig mooie reis maken jullie!!
  3. Wieb:
    19 juni 2019
    Mensen vinden berenvlees lekker, maar beren vinden mensenvlees lekker