Gardiner Montana

18 juni 2019 - Gardiner, Montana, Verenigde Staten

We verplaatsen ons vandaag dwars door Yellowstone NP naar Gardiner Montana in de hoop dat we op het traject naar de noordkant van het park beren zullen aantreffen. Dat blijkt een ijdele hoop te zijn. We zien op het traject van bijna 100 km wel andere mooie dingen zoals grillige formaties van witte kalk die ontstaan zijn uit thermische bronnen en een slang. We lunchen onderweg op een picknickplaats waar onze Coleman double stove burner weer goede dienst bewijst.

Het stadje Gardiner ligt net buiten de noordelijke ingang van Yellowstone NP. Gelukkig krijgen we morgen een herkansing om alsnog beren te zien. Onderweg treffen we een ranger die ons adviseert de noordelijke route door het park naar Cody te nemen waar we zeker beren zullen zien. We moeten wel om half zes uit ons hotel vertrekken om op het meest gunstige moment op de juiste plek te zijn. We zijn het er over eens dat we ons deze 'once in a lifetime opportunity' niet moeten laten ontglippen.

We zijn vroeg genoeg in Gardiner om het plaatsje te bekijken. We drinken wat in een bar, slaan voedsel in en rusten voor de dag van morgen. Het lijkt alsof de welvaart in het noorden van de vs groter is dan in het midden van de vs: het land is groener en de huizen zien er beter uit.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl