Grand Teton NP

16 juni 2019 - Gardiner, Montana, Verenigde Staten

's Morgens ontbijten we in ons hotel. We kunnen maar niet wennen aan de broodjes en de vette hap die je kunt krijgen. Naast ons zitten een moeder, een oma en twee kinderen van ongeveer 4 en 6 jaar oud. Oma haalt voor beide kinderen vier donuts gevuld met slagroom en twee worstjes. Een waardeoordeel laat ik over aan de lezer.

Via de 191/189 rijden we naar Jackson in Wyoming. We bezoeken daar de beroemde Million Dollar Cowboy Saloon waar klanten op zadels aan de bar zitten en de schoenpoetserszetels uitnodigend staan geposteerd. Jackson heeft net geen 10000 inwoners en 80 restaurants, wat het toeristische imago van Jackson bevestigt. Na Jackson komen we via Teton Village, een mndaine sportplaats, in Grand Teton NP. Het is een gebied met veel sportmogelijkheden: fietsen, moutainbiken en in de winter skieën.

Via 189/191/287 komen we in Yellowstone NP. We zijn blij met onze parkenpas van $80 die we bij Yosemite al hadden aangeschaft. Per national park hadden we anders $35 moeten betalen.